sâmbătă, 7 iunie 2008

BookFest 2008 - lansare "Mobilitatea elitelor in Romania secolului XX"

Ieri am fost la BookFest.
Trebuie sa recunosc ceva ce nu imi face foarte mare onoare: daca nu as fi avut o motivatie cat se poate de importanta pentru mine (sa fiu alaturi de un prieten exceptional intr-un moment cheie al carierei sale) nu cred ca mi-as fi facut timp sa ajung.

Ceea ce este important este ca am ajuns.

Am reusit sa-mi confirm faptul ca oamenii cu adevarat minunati reusesc; ca o persoana isi poate depasi limitele atunci cand isi doreste cu adevarat un lucru; ca timpul este o resursa extraordinar de importanta mai ales atunci cand il manageriem cum trebuie; dar mai presus de tot am inteles cum te simti atunci cand iti indeplinesti un vis.

Lansarea cartii "Mobilitatea elitelor in Romania secolului XX" a fost un dublu succes.

A fost o realizare importanta pentru cei doi autori: Mihaita Lupu si Mihai Dinu Gheorghe, intrucat au reusit sa mobilizeze o serie de personalitati care si-au manifestat opinia intr-o maniera cat se poate de directa si foarte bine conturata incercand sa realizeze impreuna o imagine globala a ideii de "elite politice" - o perspectiva mai mult sau mai putin teoretica si formarea elitelor si mobilitatea acestora din sectorul de afaceri, guvernamental si non-profit.

Este greu sa aduci la un loc opiniilor unor personalitai precum: Ion Iliescu, Emil Constantinescu, Petre Roman, Crin Antonescu, Ana Bazac, Ion Bulei, Mihai Coman, Lucia Dragomir, Mihail Dumitrescu, Alexandru Florian, Raluca Grosescu, Victor Karady, Marius Lazar, Lician Nastasa, Marina Neagu, Ion Olteanu, Cristina Petrescu, Dragos Petrescu, Eduard Radu, Violeta Rotarescu, Camelia Runceanu, Cornel Sigmirean, Florentina Soare, Marian Stas, Marcela Monica Stoica, Virgiliu Tarau si Laurentiu Vald. Ei insa au reusit!

Impresionata fiind de volumul de munca si tema actuala ce a fost abordata, am citit o parte din carte si mi-am amintit ceva ce uitasem de mult timp (cuprinsa fiind de vartejul activitatilor zilnice si zecile de carti tehnice pe care le citim cu totii) cat de minunat este sa dedici momente din viata ta unor carti de calitate... asa doar pentru sufletul tau, doar pentru ca vrei sa stii, sa cunosti.

Al doilea succes al lansarii a fost satisfactia personala ce a putut fi citita pe fetele autorilor. Am observat zambetul parca ascuns al fiecaruia, incercarea constanta de a-si multumi unul altuia, recunoasterea meritelor celor din echipa de organizare dar mai ales contactul vizual cu persoanele dragi pe care le aveau alaturi (parinti, iubita, prieteni).

Pana la urma..chiar merita sa lupti pentru visul tau!

Felicitari Mihaita!


Un comentariu:

postgreen spunea...

Cristina,

pe 28 ianuarie o sa avem o masa rotunda la Maison des Sciences de l'Homme / Paris in care o sa discutam pe marginea volmului aparut anul acesta: http://www.mobilitateaelitelor.blogspot.com/.

Multumesc de cuvintele frumoase pe care le citesc abia acum.

Mihaita