Second Life e o lume tridimensionala virtuala cu 8 milioane de rezidenti care creeaza obiecte in lumea virtuala, joaca jocuri, participa la licitatii, discuta, prezinta produse, organizeaza prezentari, concerte, etc. Insa, Second Life si-a dezvoltat un program de educatie ce permite trainerilor din toate colturile lumii sa creeze clase/grupuri cu persoane din orice tara. Noutatea sta in multitudinea metodelor pe care le poti utiliza ca trainer, in diversitatea temelor alese si in numarul de cursanti.
Second Life este utilizat deja de o serie de universitati de prestigiu pentru activitatea lor de e-learning:
O zi plina,
Cristina
"Premisele unei bune platforme pentru training exista:
- Reprezentarea 3D este realista
- Exista un sistem de vanzari si plati cu moneda- dolarul Linden
- Permanenta schimbarilor si posibilitatea rezidentilor de a organiza spatiul intern permite adaptarea mediul de elearning la contextul curent si dezvoltarea lui
- Exista posibilitatea de a dezvolta medii simulate si interactive de invatare
- Interfata permite schimbul de date intre Second Life si alte aplicatii
- Sunt disponibile numeroase instrumente de comunicare si mijloace audio si video
- Exista posiblitatea interactiunilor in spatiul virtual
- Avatarul permite imersiunea totala in lumea virtuala
Dar exista si obstacole si riscuri:
- Curba initiala de invatare e foarte abrupta – nu e simplu deloc sa folosesti pentru prima data mecanismele din Second Life si acest lucru se poate dovedi o piedica in sine pentru cursurile foarte scurte
- Obstacolele tehnice– pentru un utilizator nespecialist poate fi greu sa instaleze aplicatia client, sa faca update-uri frecvente, sa gaseasca adaptaptoarele video si audio potrivite si conexiunea si firewall-ul care sa functioneze perfect."Matthias Rückel (alias „Dia Diqui”) de la www.checkpoint-elearning.com, autorul unui studiu intitulat „Second Life as an eLearning Platform”
- Reprezentarea 3D este realista
- Exista un sistem de vanzari si plati cu moneda- dolarul Linden
- Permanenta schimbarilor si posibilitatea rezidentilor de a organiza spatiul intern permite adaptarea mediul de elearning la contextul curent si dezvoltarea lui
- Exista posibilitatea de a dezvolta medii simulate si interactive de invatare
- Interfata permite schimbul de date intre Second Life si alte aplicatii
- Sunt disponibile numeroase instrumente de comunicare si mijloace audio si video
- Exista posiblitatea interactiunilor in spatiul virtual
- Avatarul permite imersiunea totala in lumea virtuala
Dar exista si obstacole si riscuri:
- Curba initiala de invatare e foarte abrupta – nu e simplu deloc sa folosesti pentru prima data mecanismele din Second Life si acest lucru se poate dovedi o piedica in sine pentru cursurile foarte scurte
- Obstacolele tehnice– pentru un utilizator nespecialist poate fi greu sa instaleze aplicatia client, sa faca update-uri frecvente, sa gaseasca adaptaptoarele video si audio potrivite si conexiunea si firewall-ul care sa functioneze perfect."Matthias Rückel (alias „Dia Diqui”) de la www.checkpoint-elearning.com, autorul unui studiu intitulat „Second Life as an eLearning Platform”
Second Life este utilizat deja de o serie de universitati de prestigiu pentru activitatea lor de e-learning:
- Harvard University
- Princeton University (Web site is here)
- New York University
- San Diego State University
- Stanford University
- Texas State University
- Second Life Education Blog
- Simteach resources
- Del.icio.us postings of education activities in Second Life
- Second Life Education Wiki
- International Society of Technology in Education (ISTE): Second Life
- Discovery Educator Network
O zi plina,
Cristina
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu